Salam perjuangan

SURAT TERBUKA BUAT PAKLAH

Paklah saya merayu supaya bebaskan tahanan ISA khasnya yang telah 6 tahun di tahan. Bebaskan mereka atau bicarakan mereka di mahkamah terbuka. Apalah dosa mereka ? Apalah dosa isteri dan anak-anak mereka ? Apakah yang kamu ingin tunjukkan dengan melanjutkan tempoh tahanan mereka ? Adakah kamu akan beranggapan bahawa ahli UMNO akan melihat kamu lebih keras dan tegas dari Dr M ? Sebenarnya kamu silap jika berpandangan begitu. Rakyat akan melihat kamu lebih ZALIM ya lebih ZALIM dari Dr M yang pernah dipanggil Maha Firaun. Jadi adakah kamu mahu di panggil apa oleh rakyat selepas ini sekiranya kamu enggan merasai kepedihan, kesengsaraan dan penderitaan yang dialami oleh isteri dan anak-anak mangsa kezaliman akta jakun yang kamu pertahankan itu. Apakah kamu mahu mencipta rekod menahan orang yang tidak berdosa lebih lama dari Dr M lakukan ?

Paklah saya kira kamu agak kelam kabut apabila kehilangan arwah Endon dulu. Kehilangan yang sementara itu pun kamu dah boleh rasai kekosongan hidup tanpa seseorang di sisi. Ini pula kehilangan yang bertahun-tahun tentu lebih derita. Apakah kamu tidak berfikir tentang perkara ini ? Sedarlah paklah, bebaskan mereka demi keadilan dan nama baik cucu ulama. Jika kamu mahukan kemasyhuran lebih dari Dr M maka apa yang patut kamu lakukan ialah kamu menghapuskan terus undang-undang JAKUN yang telah digubal pada tahun 1960 lagi. Ia telah menahan seramai 10, 711 orang yang tidak berdosa. Kini masih terdapat 70 orang yang tidak berdosa yang masih kamu tahan termasuklah yang telah melebihi 6 tahun tempoh penahanan.

Paklah sementara kamu masih berkuasa sebagai PM dan Presiden UMNO sebelum bulan Disember ini, saya mengharapkan kamu akan berbuat sesuatu untuk membebaskan orang yang tidak berdosa dan menghapuskan secara total undang-undang ISA yang JAKUN. Tindakan ini saya kira dapat membantu untuk mempopularkan semula nama Paklah di pandangan mata rakyat setelah tercalar teruk pada PRU 12 baru-baru ini. Insaf dan bertaubatlah sebelum Allah menjemput kamu kerana dari segi agama ianya satu perbuatan yang zalim yang sudah tentu menempah kemurkaan Allah dan pasti balasannya cukup dahsyat. Saya kira kamu lebih arif tentang soal dosa pahala dan syurga neraka kerana kamu adalah cucu ulama yang tersohor di Pulau Pinang.

Paklah, saya sering menitiskan air mata apabila terkenang penderitaan Isteri tahanan sehingga ada di kalangan mereka yang terpaksa mengutip dan menjual besi buruk demi sesuap nasi sedangkan kamu bermewah-mewah dengan wang rakyat, kamu agihkan projek kepada anak beranak dan kroni kamu. Duit rakyat tidak dikembalikan untuk membantu rakyat yang susah dan menderita begini tetapi sebaliknya berligar di poket anak beranak dan kroni. Pemimpin manakah yang kamu ambik sebagai contoh dan idola kamu dalam meneruskan pemerintahan negara. Jika KM PP berani menyebut untuk meniru Khalifah Umar Abd Aziz dalam pemerintahannya maka alangkah malunya kamu jika kamu memerintah tanpa merujuk kepada mana-mana khalifah Islam sebagai panduan kamu. Saya kira cukuplah rayuan dan surat terbuka saya kepada Paklah sebagai sebahagian dari tanggungjawab saya yang sentiasa tersentuh dengan penderitaan tahanan ISA dan keluarga mereka. Surat terbuka ini adalah sebagai suara bantahan saya terhadap undang-undang Zalim.

BEBASKAN TAHANAN ISA ! BEBASKAN TAHANAN ISA ! BEBASKAN TAHANAN ISA !

Yang menurut perintah

MOHAMAD NURI MAT YAACOB – Ketua DPPKKK

Advertisements