Salam perjuangan,

Saya menerima panggilan telefon dari seorang sahabat mengatakan bahawa pengendali blog kickdefella telah di tahan polis kira-kira jam 6 petang di ruahnya atas sebab-sebab yang belum diketahui. Saya kira penahanannya melengkapkan senarai 15 orang tahanan ISA yang akan diumumkan oleh YB Salehudin Ayub semasa sidang akhbarnya baru-baru ini. Penahanan di bulan ramadhan yang mulia ini sebenarnya menggambarkan UMNO tidak sensitif agama.

Inilah padahnya melantik pemimpin yang salah guna kuasa untuk memerintah Malaysia. Saya mengharapkan sekali lagi kepada pemimpin PAS yang masih bercita-cita untuk kembali bersama UMNO harus melihat isu ini secara serius. Jika UMNO sanggup menggunakan apa saja cara untuk memastikan kelompok mereka terus memerintah maka apalah yang diharapkan oleh PAS untuk UMNO melaksanakan Islam walaupun mereka berbangsa Melayu dan beragama Islam. Jika UMNO bersungguh untuk melaksanakan Islam maka sudah lama sepatutnya Islam didaulatkan di bumi Malaysia yang tercinta ini. Kerana adanya UMNOlah maka Islam tidak dapat ditonjolkan sebagai agama yang benar, adil dan sesuai untuk semua bangsa dan kaum di Malaysia.
Sama-samalah kita mendoakan semoga kickdefella akan dibebaskan segera.

Terkini

Alhamdulillah, doa kita telah di terima. Kick telah dibebaskan setelah beberapa hari di tahan.  Walaupun tempat pembebasan tidak sama dengan tempat penahanan itu pun di kira ok. Nasib baik tidak dilepaskan diluar negara. Nasib hanya di tuduh di bawah akta hasutan dan tidak di tahan di bawah ISA

Advertisements