Salam perjuangan…

Alhamdulillah sekali lagi saya bersyukur ke hadrat Ilahi kerana telah menunjukkan jalan keluar yang baik mengenai isu yang melanda Kerajaan Negeri Kelantan dan Tok Guru.  Bagi saya ini adalah petanda bahawa Allah SWT menyayangi Tok Guru dengan ujian yang menimpa beliau dan Allah SWT jugalah yang memberi petunjuk kepada Tok Guru bagaimana jalan keluar yang terbaik untuk mengatasi semua isu yang melanda.  Sekaligus menjadikan Tok Guru adalah seorang yang sangat dihormati oleh Kawan dan lawan. Ianya juga menjadikan Tok Guru terus relevan untuk mengetuai Pakatan Rakyat bagi menjatuhkan UMNO dan BN dalam PRU ke 13 nanti.  Tok Guru juga insyaallah akan terus dikenang sebagai orang yang berperinsip dan mengutamakan Jamaah melebihi dari kepentingan peribadi.  Saya juga menghormati keputusan menantunya yang sedia mematuhi nasihat Tok Guru supaya meletakkan jawatan demi kebaikan jamaah, pemimpin Islam dan juga Kerajaan Negeri Kelantan.  Sikap yang ditunjukkan oleh Tok Guru dan Menantunya adalah sesuatu yang amat bernilai dan tidak mungkin akan berlaku di dalam mana-mana parti lain melainkan di dalam Parti Islam Se-Malaysia (PAS) sahaja. 

Penyelesaian isu yang melanda ini saya cukup yakin akan menamatkan segala kontroversi yang berlaku pada hari ini. Saya juga ianya akan menjadikan Tok Guru dan PAS semakin diyakini oleh seluruh rakyat serta mampu menjadi parti Alternatif dalam PRU ke 13 nanti.  Saya juga mengucapkan tahniah kepada Presiden,Naib Presiden,Tim Musrsyidul Am dan bendahari PAS Pusat serta seluruh pimpinan yang telah membuat keputusan yang terbaik untuk menyelesaikan isu yang hangat dengan penyelesaian yang penuh dengan ketenangan dan dapat diterima oleh semua pihak.

Mungkin ada yang bertanya apakah isu tersebut. Suka saya jelaskan di sini tidak perlu saya menghuraikan apakah isu tersebut kerana ianya sudah di sebut oleh semua blog-blog utama.  Saya juga ingin menegaskan tidak timbul siapa yang bersalah dalam isu yang berlaku ini. Cukuplah dengan keterbukaan semua pihak menerima segala penyelesaian yang dicadangkan dengan hati yang penuh ikhlas dan keinginan mengutamakan jamaah melebihi dari kepentingan diri sendiri.  Sekali lagi saya ucapkan syabas dan tahniah kepada Tok Guru ku yang sangat dihormati dan semua pihak yang telah berjaya menyelesaikan segala kemelut yang berlaku. Sekaligus menutup pintu fitnah yang mungkin akan digunakan oleh UMNO untuk menikam PAS selepas ini. Alhamdulillah dan syukur…. Ya Allah..Engkaulah yang mengamanahkan perjuangan Islam ini ke atas kami dan engkau yang akan menjaga perjuangan ini dari unsur-unsur yang boleh memusnahkannya.  Amin….

