Salam perjuangan…

Kes kehilangan enjin jet pejuang TUDM ini mengingatkan saya kembali kepada kes kehilangan senjata milik ATM di dalam kem sendiri apabila isu maunah timbul dan berakhir dengan penangkapan beberapa orang suspek utama kejadian tersebut.  Nampaknya seperti kelakar tetapi itulah hakikat tahap keselamatan yang ditunjukkan oleh Kementerian Keselamatan Dalam Negeri.

Kehilangan enjin jet tersebut yang berharga RM 50 juta nampaknya tidak dipandang serius oleh pemimpin negara.  Apa tidaknya kehilangan duit berbillion ringgit dalam kes PKFZ pun tidak ada penyelesaian walaupun suspek telah di tangkap dan akan di dakwa.  Apalah nilainya harta negara yang berjumlah 50 juta bagi UMNO ??? Royalti minyak yang bernilai rm 2 billion milik kerajaan dan rakyat kelantan pun dinafikan dan diperbodohkan dengan pelbagai alasan. Apakah tidak ada kemungkinan rakyat akan diperbodohkan sekali lagi dengan pelbagai alasan untuk menutup penyiasatan dan mulut rakyat dari mengetahui kemana perginya enjin milik TUDM yang bernilai 50 juta jah ????

Walaupun hari ini PM menafikan usaha menutup kes tersebut tetapi bolehkah anda semua percaya ????

<!–

By: Ramjit

–>

PUTRAJAYA, 21 Dis (Bernama) — Kerajaan tidak berhasrat menutup kes kehilangan enjin jet pejuang milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) berharga RM50 juta, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Aeroangkasa Malaysia di Putrajaya Isnin.