Salam perjuangan,
PM DS Najib telah mengumumkan bajet utk SPR memperkenalkan sistem biometrik semasa PRU 13 nanti. Dalam masa yang sama pendaftaran pendatang tanpa izin(pati) juga menggunakan sistem biometrik. Inilah yang menjadi kegusaran kepada saya utk mempercayai ketelusan sistem biometrik ini.  Di samping kosnya yg rumit dan menelan belanja yg agak mahal di mana satu lagi pemvaziran wang rakyat dilakukan.  Saya kira sistem celup jari lebih murah dan menjimatkan. Prosesnya juga agak simpel di mana boleh dilaksanakan semasa hari mengundi.  Lagi pun ke mana dakwat kekal yg telah di beli oleh SPR dulu ? Mengapa kerajaan BN melarang penggunaannya semasa PRU ?

SPR juga mengumumkan akan melakukan proses perubahan kepada undi pos di mana akan diperkenalkan proses undi awal.  Apa yang saya faham ialah undi yg boleh dilakukan lebih awal dari tarikh pengundian awam dan ianya hanya akan tamat pada hari tersebut juga.

Saya kira SPR harus menyegerakan taklimat kepada parti-parti yg ada tentang sistem yg akan diperkenalkan sebelum ianya dilaksanakan. Ketelusan SPR amat diperlukan dlm hal ini. Namun kenyataan SPR dlm sehati dua ini menunjukkan SPR tidak telus dan di lihat berpihak. Jika inilah hakikatnya maka tidak mustahil rakyat akan memilih revolusi jalanraya untuk mengubah kerajaan yg zalim dari memilih pilihan raya. Saya bukannya menghasut tetapi apa yang berlaku di seluruh dunia boleh menjadi muhasabah bersama mengapa mesir dan tunisia rakyatnya bangkit di jalanraya?