Salam perjuangan…
Akhirnya terbukti Malaysia tewas di tangan jiran. Singapura mara dengan agregat 6-4. Walau bagaimanapun tahniah juga di atas kesungguhan pasukan Malaysia di hadapan  100,000 penyokong  Malaysia di stadium bukit jalil. Ini tidak termasuk penonton di rumah seperti aku yg juga turut memberikan sokongan padu kepada pasukan negara. Apa yg menghairankan Malaysia tidak turun dengan jersi utama negara yg berwarna kuning hitam sebaliknya memilih jersi yg berwarna biru merah.  Jersi bukan penyebab kekalahan.

Apa yg dapat disimpulkan ialah kelemahan ketara pemain pertahanan yg seringkali dibolosi oleh penyerang Singapura tanpa kawalan. Saya fikir Datuk Raja gopal sebagai jurulatih utama menyedari masalah ini. Diharapkan pasukan malaysi tidak lemah semangat.  Saya suka melihat kehadiran penonton yg memenuhi stadium dgn majoritinya berpakaian kuning hitam. Mengingatkan saya terhadap perhimpunan bersih pd 9 julai yg lalu. Saya menyeru semua penyokong Malaysia supaya  ambil iktibar dari kekalahan  pasukan Malaysia tadi. Dalam tweeter saya sebentar tadi mengajak supaya harimau bangkit semula membina pasukan harimau yg baru untuk kejohanan yg mendatang bersama pakatan rakyat pula selepas ini.