Salam perjuangan..
Walaupun tubuh rasa letih tetapi mata belum mahu pejam. Kesempatan ini memungkinkan saya untuk update blog yg jarang2 di buka semenjak fb dan tweeter mengambil alih ruang mengemukakan hujah dan pandangan balas yang segera. Namun sebagai tidak menghampakan harapan peminat blog maka sesekali saya gagahi jua untuk mengemaskini blog ini.

Topik yang mula menjadi buah mulut sekarang ialah pru 13. Saya hadir satu wacana di Balai Islam Lundang yg turut bincangkan topik pru. Apa yang saya dapat simpulkan ialah sejauh mana persiapan PR lakukan utk menuju Putrajaya dan sekaligus mempertahankan 4 negeri yg diperintah. Contoh Kelantan saya amati suasana persiapannya seumpama pru 2004 di mana semua pihak rasa selesa dan tidak melaksanakan arahan dan tugas sewajarnya. Masing2 pihak mula mempersoalkan sumbangan yg gagal diberikan oleh ADUN. Mengapa fenomena ini terjadi lagi di saat PR sibuk menyiapkan diri utk menawan Putrajaya. Apakah belum cukup muhasabah 2004 utk dijadikan iktibar kpd semua pihak supaya sentiasa melakukan yg terbaik supaya semua pihak turut merasai nikmat kemenangan yg begaya 2008. Mungkinkah nikmat itu akan berulang lagi pru 13 nanti ? Menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tidak berguna. PAS : Parti Aku Selamanya…

